Algemene Voorwaarden – Service Bureau

Artikel 1. Identiteit

Service Bureau , Finoptis Rotterdam, gevestigd aan Hoefsmidstraat 41, 3194AA Rotterdam Hoogvliet, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 96126256.

Artikel 2. Definities

Artikel 3. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten tussen het Service Bureau en de klant, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Afwijkingen gelden alleen voor de betreffende overeenkomst.

Artikel 4. Offertes en totstandkoming overeenkomst

Artikel 5. Prijzen

Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro’s en zijn exclusief btw en andere van overheidswege opgelegde heffingen of belastingen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Indien tijdens de looptijd van de overeenkomst nieuwe of gewijzigde heffingen of belastingen van kracht worden, komen deze volledig voor rekening van de klant.

Het Service Bureau is gerechtigd om de gehanteerde prijzen jaarlijks per 1 januari te herzien. Daarnaast mag het Service Bureau prijzen tussentijds aanpassen indien sprake is van aantoonbare stijging van kosten, zoals loonkosten, materiaalprijzen, energiekosten of door overheidsmaatregelen opgelegde lasten. In geval van een prijsverhoging wordt de klant hiervan ten minste één maand vooraf schriftelijk of elektronisch op de hoogte gesteld.

Indien de klant niet akkoord gaat met een tussentijdse prijsverhoging, heeft de klant het recht om de overeenkomst schriftelijk te beëindigen per de datum waarop de prijsverhoging van kracht wordt, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, tenzij de prijsverhoging voortvloeit uit wettelijke regelingen of bepalingen.

Kortingen, aanbiedingen of speciale prijsafspraken zijn slechts van toepassing voor de overeengekomen periode en vervallen automatisch bij het aflopen daarvan, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Het Service Bureau is niet gebonden aan kennelijke fouten of vergissingen in prijsopgaven, brochures of andere publicaties.

Artikel 6. Betaling en incasso

Artikel 7. Looptijd en opzegging

Artikel 8. Uitvoering van de diensten

Artikel 9. Aansprakelijkheid

Artikel 10. Overmacht

Het Service Bureau is niet aansprakelijk indien door overmacht niet aan verplichtingen kan worden voldaan. Onder overmacht wordt onder meer verstaan: storingen in stroom- of internetvoorzieningen, ziekte, pandemieën, brand, of andere onvoorziene omstandigheden buiten de wil van het Service Bureau.

Artikel 11. Geheimhouding en privacy

Artikel 12. Slotbepalingen

Artikel 13. Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT)

Het Service Bureau handelt conform de verplichtingen die voortvloeien uit de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT). Indien en voor zover de dienstverlening onder de reikwijdte van de WWFT valt, zullen beide partijen zich houden aan de daarin opgenomen bepalingen, waaronder het uitvoeren van cliëntenonderzoek en het melden van ongebruikelijke transacties. De klant is verplicht alle benodigde informatie te verstrekken die hiervoor noodzakelijk is.

Artikel 14. Opzegtermijn abonnementen

Versie: 07-08-2025